diumenge, 14 de març del 2010

QUART RECITAL INTERCULTURAL DE “POESIA PER LA PAU” A RÀDIO RÀPITA


.
El dia onze de març fou un programa especial per a Ràdio Ràpita. Celebràrem el “Quart Recital Intercultural de Poesia per la Pau”, però el primer que es fa davant dels micròfons de Ràdio Ràpita. Els tres anteriors se celebraren a la Sala d’Actes de la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa, amb les bones atencions i organitzacions de la seva directora senyora Irene Prades, i al Regidor de Cultura Joan Caballol. Aquest recital el faig anualment i en una llengua diferent. Té com a base recitar poemes traduïts en diferents llengües per persones nadiues del país que la parlen. Em va semblar diferent, original i la idea va estar molt ben acollida.

Per començar, vaig recitar un poema dedicat a Tortosa, en agraïment a les anteriors edicions del recital. El poema fou del llibre “Al vent de l’Ebre” titulat “Quan estic lluny”, de l’any 2004, dedicat al “Tortosi Absent”, des de fa vint anys, el meu renàixer literari.
La poesia per la pau, per la unió dels pobles, de les cultures, la unió de les llengües,. La poesia per la diversitat, la poesia per la bellesa i la fragància afegida, ampliada i enriquida en traduir-la a altres idiomes.


Els motius que féssim aquest Recital a Ràdio Ràpita és perquè les nostre col·laboradores d’aquest any són una mica tímides i darrera d’aquests micròfons se senten més a gust. És més íntim i també molt entranyable, i per comoditat, les dues viuen de a la Ràpita i no s’han de desplaçar, i jo hi vinc quinzenalment per fer l’espai poètic.
Els poemes traduïts sempre són dels meus llibres. El Primer Recital Intercultural el va traduir i el va llegir Fàtima en àrab, després en castellà i en català, el Segon Recital, en rus, per Nicolae, el tercer en francès per Martina Capell i Rosa Gellida, i aquest any l’ha traduït en portuguès Liliana Costa, el poema titulat “Fantasmes” del meu últim llibre “Hojas dormidas”, Mari Sànchez en castellà i jo mateixa en català.

Gràcies Liliana Costa i Mari Sánchez per col·laborar en el Quart Recital Intercultural de Poesia per la Pau.

  • ESCOLTA el PROGRAMA: