dimecres, 23 de juny del 2010

“POESIA PER LA PAU” A RÀDIO RÀPITA

"POESIA PER LA PAU" A RÀDIO RÀPITA

"Poesia per la Pau" és un espai poètic que vaig crear fa uns cinc anys amb en el suport i beneplàcit de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de la Ràpita. S'emet quinzenalment, en dijous a les 9 de la nit, des dels estudis de Ràdio Ràpita situats al segon pis del seu ajuntament, a la plaça Carles III. També es pot escoltar per Internet a radiorapita.com. A més de poesia, versos, versets, us trobareu temes d'actualitat, literaris, humans, tradicionals i més. És un espai apolític i obert a tothom.

Aquest dia 10 de juny, vaig començar amb el poema titulat "Cor gèlid" del meu llibre "Al vent de l'Ebre".

Vàrem tenir com a convidades a Mari la de Benet i Paquita López Andrés, les dues de la Ràpita, aficionades a escriure, poemes, prosa, sainets i teatre.

Mari la de Benet ens va recitar de memòria el poema dedicat als avis, que ens va prometre en el programa anterior, en el que també ens va acompanyar.

Paquita López Andrés, vàrem comptar amb la seva presència per primera vegada, nova col·laboradora, ens va recitar un poema entendridor, bonic i metafòric dedicat a quan una mare té un fill.

Paquita i Mari, com qui no vol la cosa, van entrar en un inesperat cara a cara, de tema feminista i masclista, relació de parella o matrimoni, home i dona. Jo m'inclinava a ser partidària als raonaments que defensava Paquita. Va resultar un debat força interessant, educat, respectuós i simpàtic, posant a la taula, realitats, veritats existents a la nostra societat. La veritat és que ens ho vam passar molt bé i molts dels radiooients ja sabem que també.

I el pròxim dia no us el perdeu. Us espero a tots i totes amics i amigues de "Poesia per la Pau" amb més coses de la nostra gent, del nostres pobles i de més enllà. No em falteu.

Glòria Fandos