divendres, 4 de juny del 2010

PRESENTACIÓ DE “LA SIRENA DE L’EBRE” A TORTOSA



El dia 3 de juny a les 8 del vespre, a la llibreria La 2 de Viladrich, Manel Subirats, editor de Setzevents, Fèlix Rodríguez, president d’Unió de Joves de les Terres e l’Ebre i portaveu de l’Associació Cultural “Lo Terreno”, i Rosa, la llibretera, m’acompanyaren i presentaren el meu darrer llibre “La Sirena de l’Ebre”.
Per a mi és una gran satisfacció, una il·lusió i un sentiment d’emoció que m’enlaira l’ànima. És el meu desè llibre, és com un fill, un fill literari, creat per la ment, i guiat pel cor. Em satisfà plenament que vegi la llum per primera vegada, es presenti en societat, en un marc tan adient i tan entranyable com és una llibreria, La 2 de Viladrich, on es traspua i es respira principalment literatura... i que sigui a Tortosa, ciutat que estimo, i que la sento meva, on he passat part de la meva vida, he vessat la meva sang, he deixat els meus fruits, també l’he il·luminat amb els meus somriures, i l’he enriquit amb el meu treball, el meu esforç... Ciutat que sobre tot sento la seva estima, com així també la de les Terres de l’Ebre, de les terres del mar i de més enllà.
En un espai acollidor, ple de públic, seguidor de les lletres de casa, Manel ens sorprengué, llegint un petit fragment del clàssic i famós relat de “Alícia en el país de les meravelles” de Lewis Carroll, englobant i comparant així, la qualitat de la ficció de “La Sirena de l’Ebre”, i Fèlix ressaltà el meu currículum literari i jo mateixa vaig llegir tres petits punts del llibre. Un de fantasia i dos de realitats.
Són deu els fills literaris que tinc, són petits, però a base de coses petites es poden aconseguir grans coses. Perquè no? Però aquest llibre de “La Sirena de l’Ebre” anirà més allà, té horitzons més amples, recorrerà més distàncies, tant físiques com tecnològiques, gràcies al servei d’aquesta innovadora editorial com és Setzevents, representada per Manel Subirats. Espero que pugueu gaudir d’aquesta petita literatura que jo, com autora i mare, estimo tant, espero que vosaltres també l’estimeu i us arribi al cor... I com sempre, espero que us agradi i fins al pròxim llibre.
Acabarem la festa de presentació amb la degustació de pastissets i vi de la terra, després de la signatura de llibres.